Året som gått

publicerat i Allmänt;
Välkommen 2015!
 
Nytt år!
 
Jag har stora förväntningar och förhoppningar inför detta nya orörda år som ligger framför mig.
Många saker att se fram emot och glädjas åt och även en del drömmar som jag hoppas kan bli verklighet.
 
Året som gått har bjudit på både det ena och det andra precis som det brukar.
De negativa sakerna skall jag försöka att lägga bakom mig och istället fokusera och tänka på det som varit positivt.
 
I slutet på maj började vi på vårt uterum som sedan kunde invigas i augusti. Det är fortfarande inte riktigt klart, där skall läggas klinker på golvet och utanför skall det läggas trall. Vår förhoppning är att allt skall vara klart till Jonathans student i början av juni så vi kan sitta där ute allesammans. Oj vad vi älskar att sitta i detta rum, så himla mysigt. Helt klart rätt beslut att bygga detta.
 
God frukost
 
Lite julstämning i uterummet
 
I juli klarade Jonathan sitt körkort. Så himla glada för hans skull och vilken befrielse att kunna ta sig dit man vill själv. 
 
I augusti åkte hela familjen till Side i Turkiet.
En veckas sol, bad, god mat och bara få umgås med dem man älskar allra mest. Jag blir rörd och tårögd över att tänka på hur underbart vi hade det och längtar tillbaka till detta paradis varje sekund. 
 
 
Med hösten började jag att träna igen. Tycker egentligen att det är urtråkigt att träna och ge mig iväg på kvällen. Men jag mår så mycket bättre när jag rör på mig både i rygg, nacke och huvud. Försökte 2 skivstångspass i veckan och i början funkade det ganska bra. men sedan tröt inspirationen och det vart skönt att stanna hemma istället. 
MEN nu skall jag verkligen skärpa till mig. Rygg, nacke och axlar behöver verkligen träningen och just nu har jag ganska ont på dessa ställena.
 
Sen kom också en ny liten kärlek in i familjens liv.
Systers lille Astor. Som vi passar en del nätter när hon jobbar. 
En bedårande söt liten hundvalp som har stulit alla våra hjärtan. Tillochmed Daizy tycker att det är bra att ha honom här eftersom hon nu får göra saker som hon inte har fått göra innan bara för att få komma undan Astors kärlek till henne ibland. 
Jag som alltid tyckt att jag varit en kattmänniska älskar verkligen denna lille krabaten. 
 
 Mysstund i soffan
 
 
 
I november gjorde Michaela sin "sista" näsplastik nere i Malmö. Så otroligt skönt att allt har gått bra ifrån den första operationen hon gjorde när hon vart 3 månader och fram tills idag. Det har blivit åtskilliga operationer både stora och små och rädslan har alltid funnits när hon har sövts att det skall hända något. Finns inget värre än när man sitter vid hennes sida och hon somnar in i narkosens rus. Även om jag vet att hon är i de bästa händer så har oron funnits där och en tår alltid trillat nerför kinden när jag lämnat henne.
Är så oerhört tacksam att vi bor i Sverige och att vi har en fantastisk sjukvård.
 
 
December kom och det är ju min absoluta favoritmånad. Iallafal fram till den 20:e.
Jag älskar stjärnorna som lyser upp i fönsterna, doften av alla julblommor och förberedelserna innan.
Finns inget bättre än att krypa upp i soffan och njuta av tända ljus, julmusik och den klädda granen. 
 
 
 
 
Men med julafton kommer också ångesten över en massa saker och det är en väldigt känslosam högtid både för mig och för många andra där tankar och funderingar surrar runt i huvudet. Därför är det ganska skönt när juldagen kommer och jag kan pusta ut. 
 
Nyårsafton var en väldigt trevlig och mysig kväll/natt som spenderades med goda vänner här hemma. God mat, många skratt och kortspel (jag har förträngt sequencespelet där jag o K alltid förlorar av någon underlig anledning så det nämner jag inte mer om)
I säng kom vi inte förrän klockan fyra och det är väldigt sällan det händer. (Som tur är)
 
 Nyårsdukningen
 
 Den goda men väldigt söta efterrätten cheesecakepannacotta med jordgubbssirap och färska hallon
 
2015 började på bästa sätt med lång sovmorgon, besök av systerdöttrar och sedan slappe i soffan och tv tittande hela efm och kvällen.
Precis så lugnt och skönt som ett nytt år skall påbörjas. 
 
Nu hoppas jag att detta håller i sig och att det blir ett härligt år att se fram emot.
 
 
 
NJUT VARJE MINUT!
 
J
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

SÅ DUKTIG DU ÄR

Kommentera inlägget här :